lördag 13 oktober 2012

Lite keramik har hittat hem.

Hej! :)

Här har det varit stiltje! Har inte papperspysslat på länge och därför inte uppdaterat! Som jag nämnt tidigare går jag en kvällskurs i keramik! Och nu har jag äntligen fått tagit hem några alster som är glaserade och brända! :)

Först ut är en fågellykta med design av Fabulös Keramik


Den här var nog mitt första projekt. Har gjort en till som kanske blev lite bättre?! ;) Den är glaserad men inte bränd ännu! :)

Och här är ljusstaken som jag har visat i ett tidigare inlägg som då var på tork. Även den i vit glasyr, det är ju alltid gångbart. Lite ostyrlig form! ;) Men det ska ju synas att det är handgjort?! ;)


Fick även med mig en annan ljuslykta, ett litet fat samt sockerkaksformen! Kanske visar något mer en annan dag! :)

Ha en fortsatt härlig lördag!

Kram Carin

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Gå kurs i keramik vet inte om du behöver gå några flera kursen du är ju redan ett fullblod även inom detta område,Är så avis på din kreativitet. Allt blir så fint, sagt det för ut säger det igen när öppnar du webbshoppen så man får köpa :) Kram och ha en skön Lördag och Söndag när den nu kommer

Jeanette Wallén sa...

Åh, Carin - du är så vansinnigt duktig och dina keramiska alster är UNDERBARA!! *åker upp och norpar dem när du sover* ;) *KRAM*

hannahoj sa...

Va fint det blev!!! :)