söndag 15 april 2012

Mormorsrutor

Hej!

För ett par år sedan lärde jag mig att göra klassiska mormorsrutor eftersom jag så gärna ville göra en filt. Det började bra men sedan började jag tävla med mig själv hur snabbt jag kunde göra dom att jag blev uppstressad istället för rofylld av virkningen. Konstig? Jag? ;) Så tyvärr ebbade projektet ut..

Annars har jag inte virkat så mycket men jag vill gärna kunna när jag ser alla härliga virkade bakverk, amigurumis, filtar mm!

En favoritblogg är Kungen och Majkis. När jag såg den här grytlappen med en variant av mormorsruta så blev jag lite kär. Sedan såg jag den här filten med samma ruta och det gjorde inte saken sämre. Rutan är ju för charmig och färgkombon oemotståndlig. Sedan kom problemet, enda beskrivningen som verkar finnas är en youtube-film med en engelsktalande kvinna. Inte helt lätt vill jag lova för mig som knappt kan virka. Men min vän Yvonne fixade beskrivningen och visade mig! (tack!) Och jag blev rätt nöjd över resultatet! :)

En hel del trådar att fästa! ;) En ruta avklarad, bara runt 143 kvar? ;) Nå ja, Rom byggdes ju inte på en dag? :)

Nu blir det snart kvällsfika! :)

Kram Carin

1 kommentar:

Yvonne sa...

Du är ju visst en fena på att virka första rutan blev ju toppen bra. Ja du Carin vi har ett antal kvar att virka men vi skall klara det.
Kram Yvonne