söndag 12 juli 2009

Geisha

Hej alla gOa pysslare!

Hoppas ni har det bra i regnet! Tänkte att jag skulle visa ett kort som jag gjorde för ett gäng dagar sedan.

Det är mycket inspirerat av bästa DrNina! Hon gör ju ibland sådana underbara träd - ritade på frihand och med utstansade blommor & kristaller. Så när jag köpte The Greeting Farms "Geisha"stämpel såg jag ett sådant träd framför mig! Jag ville även använda papperet från Prima - Tea & Silk - Katsura! Jag tycker det är väldigt Japaninspirerat! :-) Jag hade även en tanke att använda alfabetet Chopstick för att skapa en hälsning eller dylikt men det glömde jag helt enkelt bort när jag höll på! Hehe! ;-) Nå ja, sagt och gjort ritade jag för första gången ett träd på frihand.. så här efteråt blev det kanske lite för "snaggat".. några grenar kanske kunde ha stuckit ut lite mer?!

Geishan och trädet blev kanske lite oproportionerliga (långt ord!).. hehe.. men vem har sagt att det måste vara det i kortmakarvärlden?¿

Lite ostyrligt fotograferat som alltid, tänk att det ska vara så svårt?!


Det var allt för ikväll, återkommer inom kort med något nytt! ;-)
Ha en fortsatt skön söndag (och semester för er som fått det!)

Kram Carin

6 kommentarer:

Evelina sa...

Vilket fantilastiskt kort!!

Muffin sa...

Verkligen helt superfint!! ♥

Jeanette Wallén sa...

GRYMT snyggt kort - jag älskar trädet och färgläggningen på geishan! *yum*

Mara sa...

Snyggt träd - bra idé att använda småpuncharna till det!

Gunsan sa...

Snyggt:) som alltid.

Ann-Sofie sa...

Härligt kort gillar det lixsom allt annat du gör. Hoppas du får en skön helg och kanske du har semester oxså.
kram
Ann-Sofie /soffan